Summa sidvisningar

tisdag 4 januari 2011

2010, året som var !

Jag har också gjort en summering av 2010, kul att se vad man har gjort under året ! Här kommer vissa godbitar av mitt år:

Januari:

Vi åkte till favoritstaden Göteborg på ”Rookiefestival”, buss gick, vi skulle stötta Endless Grace. Sandra och jag blandade häxblanding och blev fulla som aldrig förr, vinglade in på en fin restaurang, köpte dyr mat och åt knappt alls, repade oss, som av ett mirakel innan kvällen ens hann börja. Nicke blev imponerad av Sandra och vi rockade som fan, tills vi nästan somnade.

Zara fyllde 18 och blev överraskad med FEST, storasyrran fixade och vi va med, förfest hos Sandra och sen utgång på Grace, KUL !


Februari:

Alla hjärtans dag, 14/2, jag och älskling va på bio i Växjö, ”Snabba Cash”, riktigt bra, myyys ! [hjärta]

27/2 Hardcore Superstar i Ljungby, förfest hos Nicke, liten buss med Rörviksgäng.
Så nära, så underbart !


Mars:

Jag testade Detox en vecka, handlade massa mat, det mesta smakade för jävligt och det enda jag gjorde va att tänka på mat och laga mat, inte kul alls, jag gick ner 1 kg, det va det enda bra, fast det va ju första gången, så nu vet jag hur det fungerar..

Jag hade bestämt mig för att plugga till förskollärare och söka in i Växjö, men efter att ha hört dåliga rykten åkte jag, älskling, pappa och Melan till Jönköping och kollade, jag var nervös och blev imponerad. ”Här ska jag gå!!”

Sandra 20 år, förfest hos henne och sen buss fixad in till Växjö och Oléo, jag har aldrig haft så kul på Oléo !

April:

Studentåterträff på hotellet i Sävsjö, träffade folk, som man inte träffat på evigheter, KUL !

1 år med min älskling, 18/4, vi va i Ullared på dagen och på kvällen gjorde jag romantiskt middag och vi myste hela dagen ! :) [hjärta]

Jag och Markus bjöds med av farmor och farfar till Tyskland på weakend, supermysigt!

Maj:

5/5, jag sprang vårruset för första gången, med Lina, Melan, Maria och hennes kompis, 5 km och jag sprang hela, mer än vad jag trodde jag klarade, men det gjorde jag, så jag va nöjd.

Sandra åkte till Magaluf, saknade henne ...

Emelia konfirmerade sig, fint!

Lina och jag hade picknik vid sjön och pratade gamla minnen, underbart ! [hjärta]

Juni:

2/6, hade jag redan haft körkort i ett helt år.

Lina och jag överraskade Sandra mitt i natten när hon kom hem från Magaluf, så värt !

Markus 17 år, 14/7, jag lagade mat och efterrätt och han fick en hårtrimmer av mig, min prins.

Vi åkte till Metaltown, jag åkte tåg helt själv, va full, träffade Björn Gelotte, sov i tält, såg underbara IN FLAMES och va lycklig typ jämt !

Midsommar, blev ganska lugn, hos Bullen och Johanna, med lite trevligt folk och kubb och mat och så, perfekt !

Lina fyllde 20 år, på midsommarafton, Sandra och jag firade henne sen i Juli, med mat, efterrätt och presenter.

Juli:

Familjen åkte till Tyskland och Markus och jag blev sambo i en vecka, gick mycket bättre än jag trodde, det va ganska perfekt faktiskt. ;)

Årliga semesterfesten i Sävsjö, vid kulturhuset, med Sandra och Ewe, förfest hos Jakob, skitkul som vanligt !

Semester i Ystad med älskling, Madde, Jonas och Spike, underbart fint och bra, det vill jag göra igen!

Semester igen, med Zara på Öland, det regnade mest, men mysigt, tog fina kort OCH badade i havet trotts att det verkligen va iskallt OCH jag är världens badkruka egentligen !
Jag åkte hem buss och tåg, själv, massa byten, men jag kom hem ändå, stolt, vimsiga jag, hehe.

Augusti:

Lina hade ”hejdå” fest i Lammhult, för flytten till Gamleby, sorligt, men kul, såklart!
Lina flyttar ...

Minisemester med familjen i Göteborg, fint ! Pappa hade ryggskott, men det gick bra tillslut ändå ..

Mamma, Johanna och jag var i Ullared, alltid lika kul.

Jag fick till slut en VIT hingst [cykel] i för tidig födelsedagspresent, så nöjd!

24/8, skolan började och jag va skitnervös, tur att jag hade Julle, annars vet jag inte vad som hade hänt ! ;)

27-28/8, EKSJÖ STADSFEST med Lina och Sandra, stuga hyrd och PAAAARTY hela helgen, sjukt kul, IGEN !

September:

Jag började på gymmet i Vrigstad och mycket blev enkelt och roligt.

Min första tenta 23/9, knappt varit så nervös, men det gick ju bra ändå.

Det va mycket skola, så det hände inte så mycket denna månaden ..

Oktober:

8/10, Volbeat i Göteborg, buss med JP bygg, Hardrock Café och konserten va underbar, mest hela tiden, fast vi satt ner!

Älskling tävlade DM i bänkpress i Nässjö, jag va och kollade, silver fick han, jag tyckte han va duktig, men han va inte nöjd..

Grease i Jönköping med mamma och Melan, Melans konfiramtionspresent, skitbra!

20/10, första snön !

November:

5/11, JAG 20 ÅR ! Självklart va jag på systemet samma dag, kände mej uttittad, men det va kul, haha.

6/11, tjejfest med fina brudar hemma hos mej, tacos, spel, fina presenter, tjejsnack, lite för mycket alkohol, men man fyller ju bara 20 EN gång, haha, perfekt !

Stog i baren med Johanna och Viktor på pub i Rörvik, det blev dans, vin, cider, efterfest och gamla minnen, KUL !

Zara åkte till Turkiet i tre veckor ..

Julia 19 år, kalas och vi överraskade henne med utgång på hotellet i Sävsjö, ”Jockiboy och Nemo”, jag köpte drink av en nervös Jockiboy, jag hade minnesluckor som aldrig förr, fast jag inte va så onykter, det va halt, men hur kul som helst, det tyckte alla.

Markus tävlade igen, SM, i Jönköping, men eftersom jävla snö fanns, ville inte mamma åka, men jag såg honom på nätet, silver igen, han va nöjd och jag va nöjd !

December:

Zara kom hem! [hjärta]

Kände julstämningen och tyckte det va kul att köpa julklappar, faktiskt och längtade nåt hemskt till julafton.

Julbak med älskling, pepparkakor och vi lyckades få ihop ett pepparkakshus, med mycket lim och lite tålamod från mej, men det blev ett hus i år iaf, så nästa år blir det ännu snyggare!

23/12, ”Uppersittarkväll” med Bingolotto, tradition hemma, så mysigt !

Julafton, firades först hos farmor och farfar, farmor hade magsjukan, men det gick bra ändå. På kvällen åkte jag till älskling och hade mys där ! Fina julklappar fick jag också, glas, glögg, trosor, pennor, smink, smycken, presentkort, vin m.m.

Juldagan, tradition med FEST i Sävsjö, ”Hemvändarkväll”, med Sandra, träffade massa folk, man inte träffat på länge. Förfest hos Jakob. HUR KUL SOM HELST !!

Annandagen, va jag trött, men då var det ”julafton” igen hos mormor och morfar. Julklappar igen, fina, pyamas, varma strumpor, lotion, m.m

2010:

Året bara försvann !
Jag gjorde mycket nya saker och andra saker.
Första terminen av skolan klar och den bara försvann.
Jag mådde både bra och dåligt, upp och nedgångar, som vanligt ..
Jag var förkyld ganska mycket som vanligt.
Jag fick köldallergi..

Ser fram emot ett bra 2011 ! :D

Inga kommentarer: