Summa sidvisningar

måndag 28 februari 2011

Dag 14 – Dåliga vanor och laster

Hm, jaha.

Chips är ju en last, som jag redan har sagt, men som tur är så försöker jag hålla strängt på att inte köpa chips eller ens börja äta och det går bra. Och när jag nån gång köper, försöker jag köpa en liten påse eller hälla upp en liten skål och be någon gömma eller äta upp resten, så jag slipper se dom. ;P
En dålig vana jag har är att när jag blir sur eller irriterad går det ut över någon annan och jag vet att det är hemskt att göra så, jag hatar att jag gör så .. :/ Men jag försöker räkna till 10, så jag hinner lugna ner mig, så jag inte hugger på någon helt utan anledning ..
En annan last är tuggummi, jag kan inte leva utan tuggummi, känner mig jätteäcklig i munnen om jag inte har tuggummi, i alla fall när jag är bland folk, är jag själv klarar jag mej utan. Fast jag vet inte om det är e "dålig last", men det är en last i alla fall, att jag jämt måste ha tuggummi, vad jag än gör och är typ.
Jag vet inte om man kan kalla detta dålig vana eller last, men det kan vara lite jobbigt ibland för både mig och andra, men jag brukar i alla fall, planera mycket, vad jag ska göra under en dag till exempel, vilken tid jag ska plugga, när jag ska träna, äta, sova och så vidare och sen blir jag då lite smått irriterad om detta inte blir riktigt som jag har tänkt mig, om det är på ett negativt sätt .. Kanske borde ta dagen mer som den kommer, men nja, jag gillar att planera och veta vad jag ska göra och hur saker och ting ska gå till. ;)

Ja, detta är säkerligen inte alla mina laster/dåliga vanor heller, men jag är inte perfekt, men vem är det eller ? ;D

/A*

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag är också en planeringsmänniska, vi får hålla ihop :)!

amanda. sa...

Då förstår du min känsla. ;)
Absolut ! :)