Summa sidvisningar

måndag 7 mars 2011

Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick

Det här är en kluring. Jag har svårt att komma på något ..

Jag vet en pinsam sak, som jag inte ens kommer berätta här, det är lite för pinsamt.

Men alltså, det va svårt .. Lite småpinsamma saker har väl alla gjort, som glöms bort fort eller så glömmer man för att man inte vill komma ihåg, hehe.
Å kanske när man inte har varit nykter har väl hänt något pinsamt, ramlat å lite så, men sånna saker glömmer man gärna också eller kommer inte ihåg alls för ens man blir påmind, av någon annan. Fast som tur är har jag sällan råkat ut för detta. ;) [Mamma jag vet att du läser .. ;)]

Säga fel saker eller konstiga saker det är jag faktiskt ganska bra på ..
Å så är jag ganska klumpig också, river ner saker, gör fel saker och det är ju ganska pinsamt faktiskt.
Å självklart blir jag då röd i ansiktet, som jag nu "på senare tid" blir ganska ofta känns det som, fast jag liksom inte ens gjort nåt pinsamt eller skäms, jobbigt.

Men ett pinsamt ögonblick jag kan berätta om, som kanske inte är något pinsamt på det sättet.
Det var i alla fall när jag gick i tvåan tror jag och hela klassen satt i den så kallade "fredagsringen" och jag vet att det var ärtsoppa till middag i skolan.
Plötsligt var det någon som råkade släppa sig i ringen och det blev tyst en sekund och sen sa någon " Åh, Maria, fes du ?! "
Alla trodde det var Maria, för hon var den enda i klassen typ, som åt ärtsoppa.
Fast egentligen var det jag, men jag sa såklart ingenting ..
Så stackars Maria fick ta skulden ..
Det är lite pinsamt och dumt av mej att skylla på henne, men då va jag bara glad att ingen fattade att det va jag. ;P
Bad Amanda !! ;P

/A*


2 kommentarer: