Summa sidvisningar

måndag 14 mars 2011

Dag 23 – Mitt hem

Ja, jag bor alltså fortfarande hemma, som min syssling så sött sa "bor du fortfarande hemma, fast du är så gammal". Haha, ja, men jag väntar mest bara på att min pojkvän ska ta studenten, så blir det flytt till Jkpg sen, typ nästa sommar ! :)

Men alltså, mitt hem då, jag bor i ett hus i Rörvik, med min familj. Ett rött tegelhus, med en källare och en mittenvåning [eller vad det heter ..]. En stor altan har vi också, som är prefekt att sitta på, på sommaren. :) Och en trädgård med såklart.
I källaren har vi tvätt-dusch och syrum, ett rum för typ skor, kläder, lite verktyg och så, en toalett, en garderob, en gillestuga, ett pannrum- som nu är ett träningsrum och en matkällare.
mittenvåningen har vi två hallar- en mindre och en större, några garderober, ett tv-fin-rum, ett kök, två toaletter, mammas och pappas rum, Emelias rum och mitt rum.

Jag beskriver mitt rum också, det är ju ändå mitt hem.
Ganska litet, i alla fall för att få plats med alla saker jag har..
En säng, som står typ mitt i rummet, ett skrivbord, en liten tv som sitter på väggen, en stor anslagstavla över skrivbordet, några tavlor och två små hyllor och en stor trähylla och garderob med två dörrar, en spegel och en i nått träslag, en spotlight lampa i taket och en liten lampa vid sängen.
Mina tapeter är en svart blommig fondvägg och resten gråa. Och en liten matta under min stol till skrivbordet.

Å detta trivs jag bra med, både huset och mitt rum, mest mitt rum då. ;)

/A*

2 kommentarer:

Anonym sa...

....å med mamma å pappa å syster å Rex väl....????

amanda. sa...

Ja, absolut! ;)